• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sevenday problem

West

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Jag mailade i dag till Sevenday och meddelade att jag önskade nyttja min stadgade ångerrätt. Lär väl ta ytterligare 2-3 veckor innan dom besvarar mailet. Det är något som är väldigt lurt med Sevenday. Misstänker att dom inte existerar om ett par månader.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Prodelin

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
25 Maj 2013
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Jag mailade dom igår och skrev att dom bör vara transparanta mot sina kunder och vara ärliga med om de har problem, det är inte seriöst skrev jag och är föremål för Finansinspektionen att undersöka deras verksamhet.
 

Prodelin

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
25 Maj 2013
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Jag saknar en del i analysen.

Det är telefonkö och lång tid att få handlagt och då beror det på bristande arbetsmoral?
Jag undrar hur du fått information om att dom inte jobbar på allt vad dom hinner och att det helt enkelt beror på att folk är på semester och att samtalen helt enkelt tar en stund?

Det är väl det som är problemet med landet Sverige idag, alla ska ha ledigt hela tiden och helst samtidigt, är man chef eller ledare så delar man upp ledigheten på sommaren, en arbetstagare har rätt till sin semester minst 4 veckor i följd perioden Juni till Augusti men har ingen rätt att bestämma när den ska tas ut.

Cecilia har dock rätt att det är en dålig arbetsmoral i detta land rent generellt då anställda bara tänker på att ha ledigt, säger inte alla är så men så pass många är sådana idag att det blir ett problem med moralen, rätt lustigt hur denna moral för 30 år sedan verkade vara på acceptabel nivå.

Sen ska ett företag som Sevenday upprätthålla en kundservice, har dom lite personal så antingen får inte alla gå på semester eller så får man helt enkelt anställa fler på kort tid, ett företags ändamål är att tjäna pengar och i detta fall så har Sevenday tappat massa intäkter, ett företag är ingen bidragsverksamhet för anställda.
 

Nani

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
27 Juli 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Är det någon överhuvudtaget som har fått utbetalt av Sevenday under sommaren? -isåfall hur lång var handläggningstiden?
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Fick ett samlingslån på 400 000kr utbetalt av dem i början på maj.
Det tog 5-7 dagar efter underskrift av skuldebrev.
 

West

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Från juni och framåt verkar ingen ha fått utbetalt något lån om man läser bland forum och recensioner. Någon får gärna bekräfta om de fått utbetalt senaste månaden.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Skriver åt en vän som inte är medlem här än men kanske blir snart

Har hjälpt min kompis o ansöka om ett samlingslån o hon fick många förslag via Lendo o hon valde då sevenday me tanke på deras låga ränta. Allt är signerat o klart för fyra veckor sedan men inget lån har betalats ut. Dom svarar inte på mail elr telefon o hon fick tag på dom igår via mail o fick då te svar man ska avakta tills man för sms där de står att lånet är utbetalt. Vad är de för långa handläggnings tider egentligen?:/

Fler som ansökt där o inte fått lånet utbetalt?
 

Kungenutavsnesteg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
15 Oktober 2016
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Kolla igenom denna tråden, många som har samma problem.

 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Kolla igenom denna tråden, många som har samma problem.

ja jag såg de nu :( ush så himla trist
 

Jetlee

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
4 Augusti 2022
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag ansökte lån på Sevenday för över 2 veckor sedan för man snackade så bra om Sevenday på forumet, min erfarenhet är att det är rena amatörer då de är helt omöjliga nå per telefon, idag satt jag en timme och alla handläggare upptagna, ska det vara så hos en seriös kreditgivare? har försökt flera dagar, ibland så hamnar man inte ens i någon kö utan blir avkoppplad direkt då det är för många som ringer eller att det sitter en handläggare och tar emot allt.

Skrev på skuldebrevet 2 veckor sedan, de svarade dock på mail för en vecka sen att det tar 4-7 bankdagar få utbetalning, det har gått 10 bankdagar nu och inte ett ljud från dom vad som händer.

Måste vara flera på forumet som har problem som ansökt i sommar? skriv gärna här så vi kan dela erfarenheterna, hade de tagit sån här lång tid hade jag valt min egen bank SEB istället, att sitta vänta 10 bankdagar och inget händer är ingen seriös bank och jag behöver lösa ett annat lån.
Samma här, skrev på den 21 juli fortfarande inget svar eller sms. Går inte att nå dem och Zmarta ber mig bara hålla ut. Kan dem nacka mig i slutändan då alla mina andra vettiga låneerjudanden har löpt ut i tid.
Skriv gärna om hur de går för dej
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp